facebook tracking

Näin Julius Sciarra ja Johanna Korpi menestyvät myyntityössä – ”Kauppaa tulee sisään väistämättäkin”

 

Julius.jpg

 

Julius Sciarra on telesales-myyjä, joka jätti Googlen työtarjouksen väliin. Juliuksen kollega Johanna Korpi on puolestaan klinikkaeläinhoitaja, joka löysi lahjansa uusasiakashankinnan parista. Miksi juuri tässä Verisuren telebooking-tiimiissä viihdytään niin hyvin?

Tämä artikkeli on toteutettu yhteistyössä Duunitorin kanssa.

Eläintenhoitajasta telebookkaajaksi

”Muistan hyvin ensimmäisen puheluni. Ääni tärisi ja varmaan takeltelin sanoissani. Muistan vieläkin kyseisen asiakkaan nimen.”

Verisuren telebooking-tiimissä töitä tekevä Johanna  Korpi on päätynyt nykyiseen pestiinsä mielenkiintoisen taustan kautta.

Urallaan hän on ehtinyt tehdä pitkään siivousalan töitä ja valmistua klinikkaeläinhoitajaksi. Eläinten hoidon sijaan Johanna löysi kuitenkin paikkansa puhelinlangoilta.

Johannan rooli on soittaa kodinturvapalveluista kiinnostuneelle asiakkaalle ja varata kodin turvakartoituskäynti kyseiseen talouteen. Tästä myyntiprosessia jatkaa kenttämyyjä tai telesales-myyjä.

Vaikka ensimmäinen puhelu jännittikin Johannaa, tuntui bookkaustyö hänestä luontevalta: ”Hyvin se lähti kulkemaan, kun vain tarttui puhelimeen ja rupesi soittamaan. Olen kuitenkin aina nauttinut asiakaspalvelusta ja ihmisten kanssa toimimisesta.”

 

Johanna.jpg

 

Johanna myös muistuttaa, että rohkeus soittamiseen kasvaa ajan myötä, kun löytää oman tapansa tehdä kontaktointia.

”En minäkään kokenut itseäni aiemmin myyntihenkiseksi. Näen sen enemmänkin niin, että olen vuorovaikutuksessa asiakkaan kanssa. Minulle sopii sellainen jutustelevampi tyyli. Koen myös, että rauhallisuuteni on minulle etu tässä työssä.”

Koska asiakkaat ovat itse jättäneet Verisuren kodinturvatestissä yhteystietonsa,  on suhtautuminen yhteydenottoon lähtökohtaisesti positiivinen. ”Osa jopa odottaa kuinka nopeasti me heille soitamme”, Johanna naurahtaa.

”Usein voi myös olla, että kodin turvallisuus on jotenkin ollut uhattuna. Esimerkiksi naapuriin on murtauduttu, tai polkupyörä on varastettu pihalta. Ne ovat herkkiä tilanteita – tällöin on tärkeää osata kuunnella.”

”Kyllähän sitä välillä miettii miten itse pystyy vaikuttamaan siihen, että se ihminen puhelimen toisessa päässä kokee olonsa jatkossa turvalliseksi. Siitä tulee itselle sellainen olo, että on ollut tekemässä tärkeää työtä.”

Voittamaton myyntitaktiikka perustuu kuuntelemisen taitoon

Telepuolen tiimissä työskentelee runsas 10 henkeä. Heistä uusin on telesales-myyjä Julius Sciarra, joka on ehtinyt nuoresta iästään huolimatta tehdä myyntiä jo useamman vuoden.

Julius on kiertänyt festareiden sumopainikentillä, melkein lähtenyt Googlelle töihin ja suunnitellut oman yrityksen perustamista.

Nyt hän on pilotoimassa Verisurella teleclosingin uutta myyntikonseptia.

”Ensimmäinen kuukausi on lähtenyt todella hyvin käyntiin. Oma myyntitaktiikkani perustuu kuuntelemiseen. Se avaa asiakkaan tarpeita ja toiveita. Näin osaan tarjota suoraan sen ratkaisun, mitä hän tarvitsee.”

Hän kuitenkin lisää, ettei pelkkä kuuntelemisen taito riitä. Pitää myös riittää intoa tehdä töitä kauppojen eteen.

”Mielestäni töihin on hyvä suhtautua sillä tavalla, että toimistolla teet töitä sata lasissa. Siinähän sen eron näkee, kun olet tehnyt kahdeksan tehokasta tuntia soittamista päivässä, ja pistät sen kymmenen tarjousta eteenpäin. Kun määrä on tarpeeksi korkea, tulee kauppaa sisään väistämättäkin.”

 

Julius2.jpg

 

Vaikka Julius on tehnyt myyntiä jo pitkään, on pelkästään puhelimen välityksellä tehtävä myyntityö hänelle uutta. Ennakkoluulot karisivat kuitenkin nopeasti: ”On itseasiassa tosi helpottavaa, kun listalta löytyy koko ajan joku kenelle soittaa. Ei siis joudu itse etsimään asiakkaita.”

Myös Julius mainitsee, että Verisure otetaan hyvin vastaan puhelimen toisessa päässä: ”Meidät tunnetaan aika hyvin. On hyvä myös muistaa, että puhumme turvallisuusalasta emmekä sukkien myynnistä.”

Onnistumisilla tähditetty tie

Sekä Johanna että Julius mainitsevat onnistumiset työn parhaaksi puoleksi. ”Se paras fiilis syntyy hyvästä tuloksesta. Niistä hetkistä, kun oppii jotain uutta tai kun saa positiivista palautetta”, Johanna nostaa.

”Pientä kilpailumieltä pitää olla”, Julius sanoo. ”Onhan se mahtava fiilis, kun syntyy kauppaa.”

 

Johanna_telebooking.jpg

 

Onnistumisia haetaan henkilökohtaisten tavoitteiden kautta – näin omalla tekemisellään pääsee myös vaikuttamaan palkan määrään, joka Verisurella on molempien mukaan erittäin hyvällä tasolla.

Johanna myös mainitsee Verisuren legendaariset koulutusmatkat: ”Olin heti ensimmäisenä syksynäni koulutusmatkalla Roomassa, jonne tuli verisurelaisia ympäri Suomen. Se oli hieno reissu!”

Verisuren yhdessä tekemisen henki vallitsee vahvasti myös Johannan ja Juliuksen puheissa. ”Meillä on niin ihania ihmisiä. Jaamme paljon vinkkejä ja hyväksi havaittuja käytäntöjä tiimin kesken. Eikä kukaan joudu raatamaan yksin ilman kiitosta.”

”Tällä alalla voi olla vaikea löytää paikkaa, jossa on oikeasti hyvä olla. Verisure on ollut todella positiivinen kokemus”, Julius kertoo.

Juliuksella on kuitenkin työpaikkansa suhteen yksi toive: ”Kaipaisin lisää kovia myyjiä meidän tiimiin!” Kuka lähtisi siis Juliukselle ja Johannalle kaveriksi?

Avoimet tehtävät

Palkkaamme nyt Security Expert - turvapalvelumyyjiä useille paikkakunnille! Katso alta myös muut avoimet työpaikkamme.

Kaikki avoimet tehtävät

Joko Verisure Oy on työpaikkasi?

Osallistu rekrytointiin, löydä seuraava kollegasi.

email
@verisure.fi
  • Elina Rosengren
  • Hanna-Kaisa Wallenius
  • Hanna Xenophontos
  • Jarkko Tilli
  • Jasu Mäntylä
  • Jussi Hokkanen
  • Krista Hirvikoski
  • Laura Vallenius
  • Lauri Olkkonen
  • Nona Karjalainen
Teamtailor

Urasivu Teamtailorilta